7 Greșeli de Branding și cum să le eviți

Unele branduri pornesc cu drepul atunci când se lansează pe piață. Altele uită că elemntele de branding sunt principalele unelte ce conectează la nivel emoțional businessul cu consumatorii. Dincolo de un logo memorabil, strategiile corecte de branding cresc valoarea afacerii tale. Mai mult, îți motivează și inspiră angajații și ușurează procesul atragerii de clienți noi. Atunci când pui bazele unei companii, este ușor de înțeles că îți vei ocupa majoritatea timpului focusându-te pe detaliile administrative și financiare. De aceea, vei omite să te concentrezi pe definirea unei identități memorabile care să te diferențieze de competitiorii tăi. Si, mai ales, care să rămână întipărită în mintea publicului țintă!

Care sunt cele mai comune greșeli de Branding?

 


1. Alegerea greșită a numelui

Sigur, este tentant să treci rapid peste acest pas alegând să folosești fie numele tău de familie, inițialele acestuia sau, și mai rău, să copiezi numele unui business pe care-l admiri.
Pentru a ieși în evidență și a reuși, trebuie să alegi un nume care să îndeplinească următoarele condiții

 

 

  • Este ușor de scris și pronunțat? Nimeni nu-ți va putea găsi brandul online dacă nu-l poate scrie corect. Ai grijă și ca numele să fie ușor de pronunțat în măcar una dintre limbile de circulație internațională. Chiar dacă nu ai momentan în vedere extinderea pe piața internațională, dacă o astfel de oportunitate se ivește este bine să fii pregătit!
  • Este original? Asigură-te că ai studiat toți competitorii și că nimeni nu folosește același nume ca tine.
  • Este relevant? Numele tău trebuie să descrie succint serviciile pe care le oferi și să aibă neparat conotații pozitive.
  • Este scurt? Este recomandat să nu alegi un nume care conține mai mult de 3 cuvinte. Altfel, oamenii vor întâmpina probleme în a-l ține minte. Un nume scurt ușurează și procesul de logo design și va fi folosit cu ușurință în toate materialele tale promoționale.
 

2. Nu verifici disponibilitatea unui domeniu web pentru numele ales

 

Un website bine pus la punct este vital noului tău business. Dar, mult mai important este ca numele pe care-l alegi pentru compania ta să corespundă unui domeniu care nu există deja. Sunt numeroase cazurile în care companiile lasă la final crearea unui website, riscând asftel un conflict ce poate fi evitat cu ușurință. Deci, imediat cum ai ales un nume pentru business-ul tău, asigură-te că:

  • Nu există un website cu un nume asemănător cu al tău: Nimeni nu-și dorește să trimită din greșeală clienții la un competitor, doar pentru ca ambele companii au nume similare.
  • Nu există restricții de marca înregistrată pe numele respectiv: Dacă sări peste acest pas, există riscul unui proces de „copyright infrigment”, ceea ce va dăuna sever imaginii brandului tău.
  • Domeniul/numele ales nu are semnificații diferite în limbile de circulație internațională: O simplă căutare pe Google este de ajuns pentru a nu jigni sau a pierde clienți internaționali.
  • Numele ales poate fi tastat într-un URL: Un nume care conține diacritice este imposibil de rezervat pentru viitorul tău website, lucru valabil și în cazul majusculelor. De asemenea, multiple consoane sau vocale alăturate vor face ca site-ul tău să fie imposibil de găsit. 

3. Nu dai atenție logo-ului

 

Logo-ul este esența companiei tale. Identitatea brandului tău este exprimată direct din logo-ul ales. Acesta, împreună cu numele business-ului tău este unul dintre cei mai importanți pași în a-ți face compania memorabilă. Prin intermediului culorilor, fontului și imaginii folosite, logo-ul spune povestea ta. El oferă informații esențiale care-ți ajută clienții să relationeze și să se identifice cu valorile business-ul tău. De aceea, evită următoarele:

  • Nu îți „desena” singur un logo: Același lucru este valabil și pentru prietenii și rudele tale la care vrei să apelezi pentru a te ajuta cu design-ul. 
  • Nu uita cine sunt clienții tăi. Atunci când alegi un logo, este important să nu te bazezi pe propriile preferințe, ci să ai deja cunoștințe solide în privința clienților tăi. Cine sunt aceștia? Produsele tale sunt destinate femeilor sau bărbaților? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările care te vor ajuta să te hotărăști ce vrei să transmită design-ul ales. 
  • Nu te inspira de la competitori. Aceasta este o greșeală ușor de făcut. până la urmă, competitorii tăi au succes, deci de ce să nu urmezi și tu aceeași pași ca ei? Greșit. Logo-ul, la fel ca și produsele și serviciile oferite de tine, trebuie să se diferențieze de concurență. Altfel, de ce ar alege cineva compania ta, dacă sunt altele care oferă fix aceleași lucru, ambalate vizual în același mod?! Ai observat vreodată că Pepsi folosește culoarea albastru în logo, spre deosebire de Coca Cola care folosește roșu? Explicația este simplă: Pepsi a ales intenționat o altă culoare, pentru a ocupa un spațiu unic în memoria clienților. Același lucru este valabil și pentru business-ul tău!
 

4. Folosești un slogan care nu este adevărat!

Dacă deții o companie de retail și motto-ul tău este „Avem tot ce-ți dorești”, dar magazinele tale nu dispun de stoc, atunci clienții vor asocia brandul tău cu lipsa adevărului. Același lucru este valabil pentru orice industrie. Sloganul ales vine în completarea numelui și logo-ului tău, fiind astfel o explicație succintă a identității tale.


5. Crezi că poți face totul singur

agentie digital marketing

Este tentant să crezi că poți economisi cheltuieli dacă îți concepi singur strategia de branding. Atunci când nu dispui de cunoștințele necesare, vei ajunge automat în situația ca toată identitatea companiei tale să transmită consumatorilor fie că nu ți-a păsat îndeajuns de mult de firma ta pentru a investi în branding, fie că oferi produse și servicii lipsite de profesionalism, răbdare sau interes. Sfatul nostru pentru a evita această greșeală, chiar dacă nu dispui de un buget mare, este să studiezi foarte bine piața și să alegi o companie de branding care se adresează nevoilor tale și care-ți va oferi serviciile dorite în concordanță cu bugetul și deadline-ul tău!


6. Nu ești prezent în Social Media

Studiile arată că oamenii vizitează în medie 3 site-uri pe zi, Facebook fiind, în majoritatea cazurilor, unul dintre ele. Chiar dacă tu nu folosești rețelele de socializare, asta nu înseamnă că publicul tău nu o face. În era digitală, absența din Social Media este sinonimă cu anonimatul și nu prezintă încredere clienților tăi. Imediat după crearea website-ului, decide exact ce platforme dorești să folosești pentru a te conecta cu publicul tău. Prezența calitativă în Social Media îți va crește semnificativ vânzările și popularitatea și este unul dintre pașii cei mai importanți pentru a aduce trafic website-ului tău și a urca în ierarhia Google.

 


7. Nu comunici cu angajații tăi

Un branding de succes începe în interiorul companiei tale! Numai tu ești cel care știe exact care sunt valorile și ideile după care ai pus bazele business-ului, ceea ce înseamnă ca tot tu ești cel care trebui comunice aceste mesaje angajaților. Aceștia, numiți și ambasadorii companiei tale, vor transmite mesajele identității tale către clienții cu care interacționează zilnic.

Prima impresie contează întotdeauna. Întâmpini probleme atunci când stabilești identitatea business-ului? BrandLocked îți la dispoziție! Îți oferim rezultate garantate, deadline- realiste accesibile contribuim la succesul companiei tale integrantă din echipa ta!

Contactează-ne aici.