De ce nu ești primul în căutările Google?

optimizare seo

Cum devii primul pe Google? Optimizare SEO

Ai nevoie de optimizare seo? În era digitală, Google este atotputernic. Nu numai că avem încredere în ceea ce găsim pe Google, dar ne bazăm pe aceste rezultate pentru a lua decizii în fiecare zi în ceea ce privește activitățile sau interesele noastre. Cu asemenea putere și influență, să-ți aduci business-ul în prima pagină poate părea imposibil sau complet peste puterile și cunoștințele tale. 

Patru miliarde de căutări zilnice ne dovedesc că, pentru a face business-ul tău cunoscut, este obligatoriu să poți fi descoperit cu ușurință pe Google. Și mai important de știut este că 53% din utilizatori dau click pe primul site din rezultatele căutării. 

Ce este SEO? Ce înseamna optimizare SEO?

SEO, sau Search engine Optimization, este un proces constant de măsurare a vizibilității website-ului companiei tale în motoarele de căutare precum Google, Bing sau Yahoo. Procedurile corecte de optimizare SEO pot atrage mii de vizitatori unici, în timp ce o configurare incorectă va face ca informațiile pe care vrei să le transmiți să se piardă în căutări.

Universul de servicii SEO este unul complex, dar mulți oameni pot înțelege principalele metode de optimizare fără prea multe probleme. Internetul este plin de site-uri care-ți oferă ghiduri SEO simplificate și-ți explică pas cu pas ce trebuie făcut pentru a crește ranking-ul tău.

optimizare seo

7 sfaturi optimizare SEO pentru a fi primul în căutări



1. Auditul inițial al website-ului tău

În termeni generali, auditul este o examinare succintă a prezenței tale curente în motoarele de căutare. Auditul te va ajuta să înțelegi exact ce trebuie să corectezi, modifici sau să optimizezi. 

Ce trebuie să verifici atunci când faci un audit?

– Toate paginile site-ului tău au titluri și descrieri SEO.

– Toate paginile site-ului tău au cuvinte cheie optimizate SEO.

– URL-uRILE site-ului tău sunt optimizate pentru motoarele de căutare. 

– Imaginile folosite au titluri, tag-uri meta și cuvinte cheie.

– Folosești link-uri interne (către propriul site) și/sau externe (către alte site-uri).

Îți recomandăm să folosești un website că Quicksprout unde poți introduce url-ul website-ului tău și vei vedea exact care sunt problemele ce trebuie corectate. Sau poți instala un plug-in ca Yoast SEO direct pe site-ul tău și poți optimiza individual fiecare pagină sau postare.


2. Află cine sunt și ce așteptări au clienții tăi

Google nu este o companie de marketing, ci o enormă bază de date. Fiecare platformă, unealtă sau aplicație pe care o creează are ca scop colectarea de informații de la utilizatori pentru a construi un motor de căutare puternic! Deci gândește-te la firmă ta ca la o bază de date. Focusează-te pe dorințele clienților tăi, pentru că, atunci când înțelegi exact ceea ce vor aceștia, vei putea să le oferi conținut care-i atrage!

optimizare seo, sfaturi seo, cum fac seo, ce este seo, pret seo

Întreabă-te „Unde petrec cel mai mult timp online clienții mei? Ce interese au în comun și despre ce le face plăcere să comunice?”

Cel mai bun loc de unde poți afla informații despre potențialii tăi clienți este un site că Quora, unde întrebările adresate de utilizatori te pot ajuta să înțelegi exact care sunt cele mai căutate subiecte de discuție. Sau, poți crea un cont de Google Analytics, și, odată logat, în partea stânga a ecranului, dă click pe Behavior -> Site Content -> All Pages. Așa vei vedea care sunt cele mai populare pagini ale website-ului tău și cât timp petrec vizitatorii pe fiecare din acestea.


3. Optimizare pentru orice tip de ecran

În Mai 2016, Google a introdus un update în algoritmul folosit care a crescut semnificativ traficul organic pentru site-urile care sunt optimizate pentru mobil. Peste 60% dintre căutările Google zilnice sunt efectuate de pe un telefon mobil. Cum îți dai seama dacă website-ul tău este „mobile firendly”?

Să luăm un exemplu oferit chiar de Google:

optimizare seo, sfaturi seo, cum fac seo, ce este seo, pret seo

În exemplul greșit, site-ul arată la fel ca pe un desktop, conținutul nu-și modifică structura și dimensiunile pentru a se încadra perfect într-un ecran mai mic.

În exemplul corect același conținut se aliniază perfect pentru a fi disponibil pe un ecran mai mic; este mai ușor de parcurs și nu arată forțat sau haotic. Ideal este ca vizitatorul să poată naviga fără probleme, fără a trebui să dea zoom sau să modifice poziția ecranului. Dacă tot nu ești convins, folosește Mobile Testing Tool pus la dispoziție de Google.


4. Oferă conținut relevant

optimizare seo, sfaturi seo, cum fac seo, ce este seo, pret seo

Backlinko a analizat 1 milion de căutări și a aflat că, în medie, paginile cu rezultate în primele căutări Google conțin 1890 de cuvinte. Totuși, numărul de cuvinte nu este întotdeauna relevant. O postare scurtă pe blog dar care este bogată calitativ va fi mereu indexată mai bine decât una fără informații relevante, dar care conține foarte multe cuvinte.

Sfatul nostru este să scrii despre subiecte care-i interesează pe potențialii tăi clienți și care conțin informații relevante pentru aceștia. Un conținut care are valoare pentru utilizatori devine mult mai valorabil pentru Google, care va afișa pagina ta în rezultatele căutării. Beneficiul extraordinar atunci când scrii peste 1890 de cuvinte este că poți adăuga multiple cuvinte cheie, crescând șansele de a fi descoperit mai ușor atunci când acestea sunt folosite.


5. Folosește Social Media

optimizare seoDacă site-ul tău este nou, poate fi dificil să fii indexat în primele rezultate Google. Dar, poți folosi platformele de Social Media pentru a dobândi credibilitate și popularitate. Absența activității business-ului tău pe site-uri că Facebook, Twitter sau Instagram poate fi interpretată ca lipsă de credibilitate comparativ cu competitorii tăi care folosesc Social Media constant.

Poți vizita BuzzSumo pentru a efectua un audit al prezenței tale curente în Social media. Introdu adresa website-ului tău și vei putea vedea care este cel mai share-uit conținut de pe site-ul tău. Este un serviciu contra cost, dar poți obține câteva informații importante gratuit.


6. Site-ul tău trebuie să se încarce rapid

Google se așteaptă ca site-ul tău să se încarce rapid, pentru a se asigura că vizitatorii nu devin frustrați, nu închid pagina sau aleg să viziteze un alt site. 

Dacă website-ul tău durează mai mult de 5 secunde pentru a se încărca riști să fii penalizat de Google. Poți verifica exact dacă site-ul tău are astfel de probleme folosind PageSpeed Insights, o platformă pusă la dispoziție de Google. Un scor sub 80 înseamnă automat un website problematic care nu va fi indexat favorabil în motorul de căutare. Vestea bună este că Page Insights îți spune exact ce trebuie corectat și optimizat pentru a îmbunătăți calificativul primit.


7. Linkuri externe și interne pentru site-ul tău

optimizare seoEste inevitabil atunci când vorbim despre optimizare SEO să nu aducem în discuție link-urile extrene și interne care trebuie să existe în website-ul tău.

Linkurile interne și externe rămân un factor important în stabilirea rankingului pentru website-ul tău, doar că, în prezent, Google ia în considerare doar calitatea acestora, în detrimentul cantității.

Optimizare SEO – Alte sfaturi

Deși subiectul este unul complex, îți oferim câteva sfaturi importante în ceea ce privește obtinearea de linkuri către site-ul tău:

– Postează conținut unic și relevant care va atrage organic alte site-uri sau bloguri, convingându-i pe aceștia să folosească postările tale ca referințe.

– Postează tu linkuri către alte website-uri și informează webmasterul site-ului respectiv despre asta. Dacă le place site-ul tău, există șansa să returneze favorul. Acesta este un sfat dat chiar de Google într-unul dintre ghidurile lor.

– Postează comentarii sau conținut pe alte bloguri și site-uri de renume, adăugând mereu un link către site-ul tău.

– Ai mereu grijă să interacționezi doar cu site-uri cu renume care au o indexare bună în motoarele de căutare.

– Verifică linkurile permanent și nu uita să le ștergi pe acelea care nu sunt favorabile, pentru că, așa cum am spus, doar linkurile calitative contează în detrimentul cantitații.

În concluzie

Odată ce ai adus site-ului tãu modificarile sugerate de noi, trebuie ținut minte că procesul de optimizare SEO este unul complex, iar sfaturile din acest articol reprezintă doar un rezumat al celor mai importante practici de optimizare. Există numeroși alți factori care influențează indexarea în motoarele de căutare și, dacă nu dispui de cunoștințele necesare, riști să transformi negativ un website care poate fi îmbunătățit ușor de către un profesionist. 

Întâmpini probleme? Echipa BrandLocked îți stă la dispoziție! Trimite-ne un mesaj folosind formularul de mai jos și îți oferim audit și consultanță gratuită pentru că tu să fii primul în rezultatele Google!

 

Ai întrebări pentru noi?

Contactează-ne folosind formularul de mai jos și-ți vom răspunde în maximum 24h! Îți oferim consultanță și audit gratuit pentru toate serviciile noastre!

Sau, află mai multe optimizare SEO aici

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *