e-Commerce – Cum să-ți deschizi propriul magazin online?

Sfaturi și pași pentru crearea unui magazin online de succes.

Dacă și tu te numeri printre miile de utilizatori care caută zilnic informații despre crearea unui magazin online acest articol te va ajuta să găsești mai multe informații.

magazin online pret

Amazon este dovada vie a faptului că viitorul comerțului este în mediu online. Costurile de operare scăzute, abilitatea de a vinde 24/7, oportunitatea de a accesa clienți din toate colțurile lumii. Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care, în fiecare an, 30% dintre antreprenori aleg să renunțe la magazinele fizice și să-și mute business-ul online. Dar cum se obține succesul în acest mediu din ce în ce mai competitiv?

Și mai ales, care sunt pașii de urmat atunci când decizi să te dedici comerțului pe internet si să-ți deschzi propriul magazin online?

1. PRODUSUL 

Dacă ideea de a deschide un magazin online te atrage de ceva vreme, înseamnă că deja ai în minte produsul pe care vrei să-l comercializezi. Fie că este vorba despre un obiect pe care-l confecționezi chiar tu sau unul pe care-l poți achiziționa de pe site-uri de wholesale pentru a-l vinde la un preț mai mare, orice magazin online trebuie să înceapă cu o analiză amănunțită a pieței. Există deja competitori cu același produs că al tău? Cât de originală este abordarea ta? Care sunt clienții tăi și, mai ales, există cerere pe piață pentru produsul tău?

2. PREȚUL 

magazin online pretPentru a-ți da seama care este cel mai bun preț pentru produsul tău trebuie, mai întâi, să analizezi propriile cheltuieli: costul materialelor de producție, web hosting-ul site-ului tău, taxele, cheltuielile de livrare, procentul încasat de procesatorii de plată și, nu în ultimul rând, bugetul de marketing. După ce ai stabilit exact toți acești parametri gândește-te care este profitul pe care vrei să-l obții la fiecare vânzare și adaugă marja dorită. Un sfat valoros este ca înainte să te decizi asupra prețului final, să arunci un ochi la prețurile competitorilor tăi.

3. LEGALITATE 

Un magazin de haine nu are nevoie de autorizații speciale, dar comercializarea de parfumuri sau produse inflamabile presupune acte adiționale. Există dispoziții speciale care țin de informarea consumatorului, trimiterea de mesaje promoționale, returnarea produselor sau protecția datelor cu caracter personal. Pe lângă acestea, vei avea nevoie de o marcă înregistrată pentru a nu risca să pierzi numele companiei tale în detrimentul unui competitor și pentru a avea drept de apel atunci când cineva fură/copiază/distribuie conținutul publicat pe site-ul tău. Mai mult, legislația se schimbă, din păcate, chiar mult prea des. Asta face ca actele normative găsite pe internet sau anumite articole din ele să nu mai fie în vigoare sau să se fi schimbat la ora când citești un anumit text. Deci, apelează la un profesionist.

4. COSTURI ȘI OPȚIUNI DE LIVRARE 

magazin online pret44% dintre consumatori au declarat că au abandonat coșul de cumpărături din cauza costului de livrare. Deci, pentru a evita pierderea clienților ia în considerare următoarele variante:

  • Oferă transport gratuit indiferent de cât cheltuie clientul (poți chiar să mărești un pic prețul produsului pentru a include acest cost).
  • Oferă transport gratuit atunci când clientul face cumpărături de o anumită sumă.
  • Oferă transport gratuit doar atunci când ai oferte promoționale.
  • Oferă o taxă standard de transport, indiferent de prețul și greutatea comenzii.

5. ALEGEREA HOSTINGULUI 

Ai două opțiuni la dispoziție: fie alegi să vinzi produsele tale pe un site deja consacrat stil „marketplace” că eMag sau îți creezi propriul site. Dacă îți dorești propriul brand și website alege platforma pe care vrei să-ți vinzi produsele. Cel mai bun software de e-commerce este Magento – îți ușurează listarea produselor, setarea prețului și adăugarea unui coș de cumpărături. De asemenea, Magento îți pune la dispoziție o platformă intuitivă care face ca procesul de vânzare-cumpărare să fie plăcut atât pentru tine cât și pentru clienții tăi.

Vrei să-ți deschizi propriul magazin online? BrandLocked te ajută cu servicii de la 300 euro!

6. BRANDING 

magazin online pret

Aceasta este etapa cea mai distractivă din întregul proces. Întreabă-te: ce vor spune clienții tăi prietenilor atunci când discută despre ultimul produs achiziționat de la ____? Completează spațiul cu numele brandului tău. Câteva sfaturi esențiale:

  • Nu alege un nume mai lung de 3 cuvinte. Riști ca adresa website-ului să fie mult prea greu de tastat și de amintit de către clienții tăi.
  • Ai grijă la asocierile nefericite. Domeniul website-ului nu are spații, deci gândește-te cum va arăta numele tău într-un URL. Exemple negative în acest sens sunt : Pen Island (www.penisland.net) sau Experts Exchange (www.expertsexchange.com)
  • Fii sincer. Dacă alegi un nume că haineieftine.ro clientul se așteaptă să găsească produse la prețuri cât mai mici, deci ai grijă să ai în vedere acest lucru.

7. WEB DESIGN 

Site-ul tău trebuie să îndeplinească multiple alte cerințe pentru a deveni un business profitabil: interfață ușor de utilizat, design atrăgător și original, descrieri produse, filtre, tabel de mărimi, o pagină despre afacerea ta, metode de contact etc. Deși prețul unui astfel de proces tinde să fie unul destul de ridicat, gândește-te că, în cazul unui magazin fizic, cheltuielile sunt mult mai mari la început (chirie, garanții, comisioane etc). 

8. SETEAZĂ METODELE DE PLATĂ 

magazin online pret

Interesează-te asupra tuturor procesatorilor de plată și alege-i pe aceia care sunt cei mai cunoscuți și care îți oferă cele mai bune comisioane. Mulți antreprenori omit acest pas și realizează mult prea târziu că nu au făcut demesurile necesare pentru a seta metodele de plată și a încasa bani pentru produsele lor. Nu uita și de PayPal, acesta fiind un serviciu extrem de folosit în afară României și din ce în ce mai popular și în țară.

9. MARKETING 

Clienții nu te vor găsi și nu vor avea încredere în ține dacă nu ești prezent spre exemplu în Social Media. Avantajul unui magazin online este acela că toate metodele de publicitate digitală funcționează dacă sunt corect optimziate și implementate. De la AdWords, la promovare pe Facebook, la SEO, advertoriale și apariții în presă. Alege o agenție de marketing digital care să te ajute în creșterea vizibilității și atingerea targeturilor de vânzări. BrandLocked îți oferă pachete de publicitate online la un preț promoțional de la 200 euro/lună.

Ești pregătit să-ți începi afacerea online? BrandLocked este partenerul tău în drumul spre succes! Trimite-ne un email la contact@brandlocked.ro și îți stăm la dispoziție cu întregul proces de set-up, web design și promovare, oferindu-ți rezultate mari la prețuri mici, adecvate bugetului și obiectivelor tale! Dacă și tu cauți informații despre crearea unui magazin online, BrandLocked iti oferă acest serviciu de la doar 300 euro/proiect

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *