Ce este UX (user experience) și cât de mult contează pentru site-ul tău

Ce este UX?

„UX” sau „user experience” cuprinde toate aspectele care țin de interacțiunea vizitatorilor de pe site-ul tău, cu serviciile oferite și experiența generală oferită acestora. Procesul de „user experience design” presupune îmbunătățirea funcționalității și accesibilității site-ului tău. De la butoanele de tipul „call to action”, la formularul de contact sau felul în care expui toate informațiile pe site-ul tău. 

De ce ai nevoie de UX?

Chiar dacă afacerea ta are un website de care ești mulțumit, acest lucru nu înseamnă că și vizitatorii vor împărtăși opinia ta. Un program ca Google Analytics îți poate oferi informații utile în ceea ce privește timpul petrecut de aceștia pe site-ul tău. Dacă observi că vizitatorii petrec sub 5 minute parcurgând conținutul pus la dispoziție, atunci cu siguranță ai nevoie de UX. 

Același lucru este valabil și dacă site-ul tău este vizitat de un număr mare de useri, dar conversiile (contact telefonic, vânzări, emailuri etc.) se lasă așteptate.

Web design sau UX?

Imaginează-ți că te afli într-un magazin care arată excepțional. De la elementele de design interior, la diversitatea produselor expuse. Totul te face să simți că ești într-adevăr pe cale de a deveni clientul unui magazin care pune accent pe calitate. Dar, după ce ai selectat produsul dorit, nu găsești pe nimeni la casa de marcat. Nu te ajută nimeni cu informațiile dorite, iar cabina de probă nu pare că există – sau cel puțin nu o poți vedea nicăieri. Ce faci? Aștepți o perioadă nedeterminată până apare cineva care te poate ajuta sau părăsești magazinul imediat?

86% dintre userii din mediul online au ales varianta din urmă. De aceea, procesul de web design trebuie să fie completat întotdeauna de UX. Altfel, toate eforturile depuse în a clădi un spațiu virtual senzațional vor fi irosite.

Care sunt elementele UX cele mai importante?

1. DESIGN

  • Experiența plăcută – design coerent, original, în perfectă armonie cu brandul tău. Site-ul trebuie să prezinte clar serviciile oferite și elementele diferențiatoare;
  • Structura site-uluisite-ul tău trebuie să fie structurat folosind o schemă concretă pe care utilizatorul o poate înțelege. De la butoane de search la categorii și filtre. Totul trebuie să fie conceput pentru a-l ajuta pe user să navigheze fără a interveni frustrarea și fără a închide pagina.
  • Funcționalitate toate elementele site-ului funcționează perfect. Nu există link-uri de tip „broken”.
  • Aspectun expert UX o să știe întotdeauna care sunt regulile cele mai importante pentru un design perfect. De la amplasarea butoanelor la structura textelor la schema de culori sau imaginile folosite.

2. ACCESIBILITATE

  • Coerență – există conexiuni între toate paginile site-ului, astfel încât userul să nu folosească butonul „înapoi”. Ai butoane pentru conversii plasate strategic („sună acum”, „contact”, „aplică acum” etc.).
  • Contact – Acces ușor la detaliile de contact. Formular de contact și pagină personalizată cu toate informații despre brandul tău. Exemple: telefon, e-mail, adresă, skype, social media etc.
  • Navigare   asigură-te că în cazul în care ai un formular de contact acesta se poate completa în maximum 3 minute și se poate folosi și prin simpla apăsare a butonului „tab” de pe tastatură. Acest lucru este extrem de important pentru userii care, fie au o problemă cu echipamentul folosit, fie suferă de un handicap și se folosesc de un software special pentru a naviga site-ul tău.
  • Validare – în cazul în care ai anumite formulare pe site (contact, newsletter etc.) sau o secțiune de sign-up nu cere vizitatorilor să confirme datele de identificare de două ori. Este extrem de frustrant să fii nevoit să-ți introduci parola, username-ul sau adresa de email mai mult de o singură dată.

3. Încredere și statut

  • Social Media – profilele afacerii tale aduc valoare și încredere în mintea vizitatorilor. Astfel, le vei dovedi că brandul tău este activ și deschis formelor de comunicare moderne. Inserează widget-uri Facebook, Instagram, Twitter sau Skype pe site-ul tău și ajută-ți userii să împărtășească postările blogului tău cu prietenii, prin plasarea butonelor de „like” și/sau „share”.
  • Portofoliu de clienți – ce poate fi mai convingător decât listarea celor mai importanți clienți? Plasează un portofoliu personalizat cu logo-urile acestora pe pagina principală și pe cea de contact.
  • Notificare cookies – dacă utilizatorii tăi pot să se înscrie pe site-ul tău sau să te contacteze printr-un formular, trebuie să le ceri acordul și să le explici cum le vei folosi datele personale. 

  • Opțiune de livechat – folosește un serviciu că Zopim pentru a le oferi utilizatorilor posibilitatea de a discuta live cu un reprezentat al companiei tale. Astfel, dacă userul are întrebări ți se poate adresa direct prin intermediul chat-ului online, iar tu vei crește șansele de a converti clienți noi.

Cum mă asigur că ofer utilizatorilor o experiență formidabilă?

Dacă acest articol te-a făcut să-ți pui întrebări, următorul pas este să ne contactezi. Un reprezentant al echipei BrandLocked va analiza gratuit site-ul tău. Îți punem la dispoziție o lista de recomandări pentru a îmbunătăți/adăuga elementele cele mai importante de UX. Contactează-ne aici. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *