Promovează-ți afacerea prin e-mail marketing

Include în strategia ta și campanii de email marketing, fiind printre cele mai simple metode de promovare. Află mai jos despre email marketing și eficiența acestuia.

Relația oamenilor cu e-mailurile

Un studiu realizat de Adobe în 2017 a concluzionat că aproximativ 44% dintre respondenți declară că-și verifică e-mailurile de business la câteva ore după programul de lucru. 

51% menționează că-și verifică e-mailul personal la fiecare câteva ore în timp ce lucrează. Doar 20% dintre respondenți au spus că nu-și verifică emailurile de business în afara orelor de program.10% afirmă că nu-și verifică niciodată e-mailul personal în timp ce sunt la muncă. Pentru multe business-uri din online, mai mult de o treime din traficul lor provine de la vizitatori care au mai fost pe site. Campaniile de email marketing te ajută să aduci înapoi pe site această categorie.

Este strategia de email marketing profitabilă?

Direct Marketing Association ne oferă câteva date despre aceste campanii:

  • ROI-ul (return on investment) unei campanii de email marketing poate ajunge până la 3800%
  • 72% dintre persoane ar prefera să primească mesaje promoționale via email decât via social media
  • 38% dintre cei intervievați susțin că motivul principal care îi determină să se aboneze la un newsletter constă în oferirea unui bonus/voucher etc.

De ce este newsletterul o metodă bună de promovare?

  1. Comunicarea se mută din spațiul public, cum se întâmplă în cazul rețelelor de socializare, in spațiul privat, direct în inbox-ul consumatorului.
  2. Deși procesul de optimizare SEO oferă rezultate notabile, acesta este unul care presupune un proces îndelungat, iar rezultatele nu se pot vedea rapid. În schimb, campaniile de e-mail marketing îți oferă șansa de a vedea rapid răspunsuri ale consumatorilor.
  3. Campaniile de email marketing atrag trafic pe site și vânzări, prin informarea audienței despre perioade promoționale, oferte speciale, vouchere, remindere prinvind coșuri de cumpărături nefinalizate, fidelizarea clienților etc.

GDPR în campanii de e-mail marketing

Înainte să începi astfel de campanii, este bine să te asiguri ca respecți toate normele legale. Pe scurt, pentru a colecta adrese de email este necesar ca firma ta să fie înregistrată ca operator de date cu caracter personal la autoritatea competentă.

Apoi, pentru a trimite un email cu scop comercial trebuie să ai acordul persoanei fizice care deține acea adresa de email.  Acest acord implică o acțiune afirmativă (să răspundă la e-mail, să bifeze o căsuță într-un formular etc.). Poți afla mai multe detalii aici.

Când trimitem newslettere?

Un alt sfat de luat în considerare pentru trimiterea e-mailurilor este cel legat de stabilirea zilei de trimitere a newsletter-ului. Zilele prielnice sunt marți și joi, urmate de ziua de vineri. De asemenea, ora joacă un rol important în a câștiga procente cât mai mari de deschidere și de clickuri. În cazul orelor trebuie să cunoștem tipul de afacere pe care-l avem: B2B sau B2C.

Pentru B2B intervalele orare indicate pentru a se trimite newslettere sunt 10.00-12.00/14.00-16.00, iar pentru B2C orele sunt: 18.00-21.00, dar depinde și de domeniul de activitate.

E-mail marketing-ul îți permite să  interacționezi cu clienții existenți, dar și cu cei interesați de produsele tale. Cunoaște-ți publicul și realizează campanii care îți eficientizează vânzările. Ai nevoie de ajutor? Nu ezita să ne contactezi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *