Publicitate online pentru afacerea ta. Ce să alegi?

Când vine vorba de succesul busines-ului tău, marketing-ul online joacă un rol extrem de important. În era digitală, orice se poate face online: de la cumpărarea biletelor de cinema, la cumpărături sau achiziționarea mobilierului dorit. De aceea este vital să înțelegi influența pe care mediul online o are și care sunt opțiunile pentru a face publicitate online afacerii tale. Cu peste 85% dintre căutările Google dedicate serviciilor și cumpărăturilor online, este ușor de înțeles de ce trebuie să investești într-o strategie digitală.

Ce fac alte business-uri?

Doar 60% dintre business-uri investesc în publicitate online. Restul de 40% motivează lipsa prezenței online prin prisma faptului că nu au timp, personal specializat sau buget pentru marketing digital. De asemenea, companiile care nu vând produse și servicii online consideră, în mod eronat, că nu au nevoie de un website sau de social media pentru a se promova. Din păcate, clienții nu gândesc la fel. Aceștia folosesc internetul pentru a afla mai multe despre compania ta, pentru a citi recenzii sau pur și simplu pentru a găsi servicii similare cu cele pe care le oferi. În multe situații, clienții potențiali vor găsi competitorii tăi înaintea ta. Mai mult, chiar dacă nu vinzi produse și servicii, îți poți promova prezența online prin materiale publicitare sau hashtags în reclamele offline.

Statistici utilizatori digitali – Publicitate online

1 român din 4 face cumpărături online cel puțin o dată pe săptămână. 70% dintre utilizatorii Facebook sunt activi săptămânal. Utilizatorii smartphones folosesc telefonele pentru a naviga de 1500 de ori în fiecare săptămână. Zilnic, toți sunt bombardați de mii de opțiuni care se potrivesc intereselor și căutărilor pe care le realizează. De aceea trebuie să le reamintești că exiști, că le poți oferi exact ceea ce caută și că meriți atenția lor.

publicitate online, website psiholog, cumparaturi online, creare site wordpress, certificate SSL, reclama pe Facebook, email marketing, strategii de promovare, UX, GDPR, creare site prezentare, studiu de caz , logo design, agentie web design bucuresti, creare site, creare site web, servicii creare site, optimizare site, campanii google, sfaturi web design, optimizare seo, branding, agentie web design, promovare online, promovare afacere, web design bucuresti, realizare magazin online, organizare evenimente, grafica, publicitate, campanii adwords, servicii seo, social media management, start up nation, firma web design, servicii creare website, pret logo, servicii web design

Ce metode de publicitate online sunt adecvate business-ului tău?

 

1. WEBSITE

Peste 40.000 de căutări Google în fiecare secundă ne demonstrează că fără un website bine pus la punct nicio strategie digitală nu va funcționa. Apelează la o agenție de web design sau publicitate online cu experiență în domeniul tău care-ți poate construi un site profesional, adecvat industriei tale. Mulți antreprenori sunt seduși de prețurile extrem de mici pentru acest serviciu și sfârșesc prin a avea un site care dăunează imaginii companiei. Câteva sfaturi esențiale:

– Nu lucra cu agenții sau freelanceri care au portofolii false. Un web designer profesionist poate să-ți demonstreze că site-urile pe care ți le prezintă în portofoliu sunt create de el. Simplu de verificat: agenția sau designer-ul respectiv are un copyright notice în footer-ul site-ului creat (exemplu: „Web design by BrandLocked”). Am întâlnit mulți așa numiți web designeri care se mândresc cu site-uri ca fashiondays.ro sau emag.ro, deși nu au contribuit la crearea lor.

– Nu crede că un site care costă 50 RON o să fie ceea ce-ți dorești. Este extrem de simplu să instalezi un site pe o platformă ca WordPress. Durează maximum 5 minute. Dar, procesul de web design înseamnă mai mult decât o simplă configurare. Am întâlnit mulți clienți care au plătit 50-100 RON pentru un site și au primit un website gol care conținea doar logo-ul și meniul de navigare – așa numitele „site-uri la cheie” sau „magazine online la cheie”. Niciun web designer bun nu va cere prețuri sub 250 euro pentru design-ul unui website tip landing page.

– Nu te mulțumi cu puțin. Este ok să lași procesul de design în seama profesioniștilor. Dar documenteză-te asupra elementelor de UX, site-urile competitorilor etc. și prezintă persoanei cu care lucrezi toate ideile și sugestiile tale.

Cât te va costa: între 250€ și 800€ pentru un site de prezentare, în funcție de complexitatea design-ului sau de la 250€ pentru un magazin online. Echipa noastră îți oferă ambele variante de la 250€. Vezi aici pachetele noastre.

De ce ai nevoie de un website: vizibilitate, brand awareness, fidelizare clienți, creșterea vânzărilor, acces la milioane de potențiali clienți și piețe (chiar și la nivel internațional).

Dezavantaje: site-ul va avea nevoie de mentenanță lunară, deci costuri suplimentare. Plus, există riscul de a construi un site care dăunează imaginii companiei tale dacă nu acorzi atenție procesului de web design.

 

publicitate online, website psiholog, cumparaturi online, creare site wordpress, certificate SSL, reclama pe Facebook, email marketing, strategii de promovare, UX, GDPR, creare site prezentare, studiu de caz , logo design, agentie web design bucuresti, creare site, creare site web, servicii creare site, optimizare site, campanii google, sfaturi web design, optimizare seo, branding, agentie web design, promovare online, promovare afacere, web design bucuresti, realizare magazin online, organizare evenimente, grafica, publicitate, campanii adwords, servicii seo, social media management, start up nation, firma web design, servicii creare website, pret logo, servicii web design

2. SEO

Vrei să fii văzut înaintea competitorilor? Tu ce ai făcut ultima oară când ai avut nevoie, să spunem, de un dentist? 75% dintre utilizatori găsesc serviciul de care au nevoie printr-un simplu search pe Google. Și peste 53% dintre ei dau click doar pe unul din primele rezultate. SEO te ajută să fii descoperit înaintea altor bussiness-uri similare, îți aduce clienți noi și rezultate măsurabile. Între metodele de publicitate online, SEO este cel mai dorit serviciu, dar și cel mai costisitor ca timp și bani. Prin SEO, atragi pe site-ul tău doar userii care sunt interesați de domeniul tău și care caută informații despre produse/servicii precum cele oferite de tine. Deci nu există riscul că tu să investești enorm în publicitate online difuzată unui public larg, neștiind ce rată de coversie vei avea.

Cât te va costa: greu de spus cu exactitate, întrucât depinde de domeniul tău de activitate, targeturile tale etc.

De ce ai nevoie de SEO? Un site prezent printre primele rezultate conferă încredere publicului țintă; câștigi clienți noi și îți crești semnificativ vânzările; scazi șansa ca publicul tău țintă să găsească site-ul unui competitor înaintea ta;

Dezavantaje: procedurile corecte SEO pot atrage mii de vizitatori unici, în timp ce o configurare incorectă va face ca informațiile pe care vrei să le transmiți să se piardă în căutări. Mai mult, procedurile incorecte pot atrage penalizări serioase din partea motoarelor de căutare; timp mare de așteptare până vei începe să vezi rezultate concrete: între 3 luni și 2 ani.

3. AdWords

Vrei să fii văzut înaintea competitorilor tăi, dar nu-ți permiți servicii SEO sau pur și simplu nu vrei să aștepți luni sau ani până când SEO dă rezultate? Atunci AdWords este soluția ideală pentru tine. Cel mai important? Plătești doar când cineva da click pe anunțul tău. 

Cum funcționează AdWords?

Să ne imaginăm următorul scenariu: vrei să cumperi o canapea așa că efectuezi o căutare pe Google după „canapea preț”. Primele rezultate care ți se vor afișa pe pagină sunt reclamele AdWords. Asta înseamnă că, și fără SEO, site-ul tău se va află între primele rezultate, crescând semnificativ șansa că tu să fii cel ales de cumpărător. Ori de câte ori dai click pe o astfel de reclamă, compania respectivă plătește pentru click-ul tău sume care merg chiar și până la 100 RON/click. 

De aceea, este important să nu-ți creezi singur anunțul AdWords. Folosește o agenție certificată Google cu rezultate demonstrabile. Altfel, riști să-ți optimizezi greșit campania și vei plăti sume enorme pentru fiecare click. Un cost de 80 RON/click este enorm dacă nu ai și o conversie din acesta sau profit. De exemplu, dacă pentru 100 de click-uri cu un cost mediu de 0.25 RON/click ai vândut un produs cu o marjă de profit de 300 RON, acesta este un rezultat excelent. Asta înseamnă că la fiecare 25 RON cheltuiți pentru publicitate AdWords câștigi 300 RON, obținând un profit operațional de 275 RON.

Cât te va costa: Agențiile prestigioase îți oferă acest serviciu de publicitate online la prețuri cuprinse între 350 RON – 1000 RON/campanie. Vezi lista noastră de prețuri aici. În plus față de acest cost va trebui să aloci un buget zilnic pentru reclama ta. Acesta variază în funcție de domeniul tău de activitate, competitorii tăi și target-urile pe care dorești atinse. Avem clienți care încep cu 20 RON/zi și clienți care cheltuie 1000€/zi pentru publicitate Google.
Avantaje: acces la toate informațiile despre campania ta, inclusiv progresul anunțurilor create; spre deosebire de alte strategii de marketing, când optezi pentru publicitatea AdWords plătești doar pentru oamenii care dau click pe anunțul tău. 

Dezavantaje: riscul de a implementa campanii pe cont propriu cu o persoană care nu se pricepe la optimizarea anunțurilor Google, pierzând astfel timp și bani fără a vedea rezultate.

 

publicitate online, website psiholog, cumparaturi online, creare site wordpress, certificate SSL, reclama pe Facebook, email marketing, strategii de promovare, UX, GDPR, creare site prezentare, studiu de caz , logo design, agentie web design bucuresti, creare site, creare site web, servicii creare site, optimizare site, campanii google, sfaturi web design, optimizare seo, branding, agentie web design, promovare online, promovare afacere, web design bucuresti, realizare magazin online, organizare evenimente, grafica, publicitate, campanii adwords, servicii seo, social media management, start up nation, firma web design, servicii creare website, pret logo, servicii web design

4. SOCIAL MEDIA MARKETING

Comunicarea digitală este în permanentă schimbare. Cu peste 2 miliarde de utilizatori lunari, Facebook este una dintre platformele de Social Media care-ți oferă oportunitatea de a conecta clienții existenți, de a atrage clienți noi și de a începe un dialog cu aceștia! Construiește-ți profile de business profesionale, postează frecvent conținut de calitate și promovează-ți produsele prin Facebook/Instagram Ads. Dacă ai nevoie de publicitate online poți oricând să-ți promovezi site-ul, pagina sau o anumită postare folosind Facebook Ads. Un beneficiu enorm al acestui serviciu este faptul că-ți poți seta propriul buget, perioada de derulare a campaniei și audiența, având control asupra persoanelor care-ți văd anunțul. Un alt plus? Poți începe chiar și cu 10 RON. 
Dar Facebook nu este singura rețea de socializare care poate fi benefică afacerii tale. Consideră și: LinkedIn (în special pentru B2B, networking și recrutări), Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest.

Cât te va costa: dacă îți permiți să aloci timpul necesar dezvoltării și configurării profilelor tale, acest fel de publicitate online poate fi gratuit. Recomandăm, totuși, pentru început să apelezi la o agenție de digital marketing pentru a învața pas cu pas cum să comunici cu audiența ta. 

Avantaje: Un profil bine pus la punct aduce un plus de încredere afacerii tale. Ești permanent în controlul tuturor informațiilor pe care le postezi. Clienții îți pot lăsa review-uri (adăugand și mai mult la capitalul de încredere). Poți discuta în timp real cu clienții potențiali (prin Messenger sau Instagram direct) și le poți oferi rapid informațiile de care au nevoie.

Dezavantaje: dacă nu înțelegi foarte bine cum funcționează Social Media pentru afacerea ta, șansele sunt să sfârșești prin a-ți construi o imagine lipsită de profesionalism sau să spamezi utilizatorii cu postări mult prea dese. Oricine poate posta review-uri despre afacerea ta și trebuie să știi cum să răspunzi celor nu tocmai favorabile.

5. CONTENT MARKETING

Mulți anteprenori nu acordă suficient de multă importanță conținutului pe care-l postează pe website-ul afacerii sau pe profilele de Social Media. Un blog updatat frecvent cu articole de calitate și informații de care utilizatorii au nevoie este cheia succesului și o metodă excelentă de publicitate online pentru afacerea ta! Nu numai că vei crește poziționarea site-ului tău în motoarele de căutare, dar vei câștiga noi clienți. Le vei demostra acestora că ești pasionat de domeniul tău, dar și că ai cunoștințele necesare pentru a-i ajuta. Este dificil de creat conținut SEO pe cont propriu și vei pierde mult timp căutând cuvintele cheie cele mai populare, făcând research pe articole care nu au mai fost scrise etc. De aceea, te sfătuim să apelezi la un copywriter cu experiență care îți va crea conținut unic relevant.

Cât te va costa: Un copywriter bun va dori cel puțin 100 RON pentru un articol de 300 de cuvinte. Prețurile ajung la 100 euro/articol daca vorbim de articole din domenii tehnice. Alege întotdeauna un pachet lunar. Negociază prețurile articolelor tale, nu înainte de a cere exemple de materiale create de copywriter-ul cu care vrei lucrezi.

Dezavantaje: nu există. Costul se va recupera într-un timp relativ scurt prin generarea de leads-uri și clienți noi cât și prin creșterea traficului/brand awareness. 

Avantaje: poziționare mai bună în rezultatele Google, brand awareness, atragi utilizatori noi pe site-ul tău pe care-i poți converti în clienți; mai multe articole înseamnă și mai multe cuvinte cheie pentru site-ul tău, deci mai multe posibilități de a fi descoperit de către clienți noi. 

Ai nevoie de mai multe detalii sau consultanță pentru a-ți promova afacerea? Experții BrandLocked publicitate online îți stau la dispoziție! Contactează-ne aici!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *