3 greșeli dintr-un magazin online care distrug conversiile!

3 greșeli dintr-un magazin online care distrug conversiile!

Atunci când decizi să deschizi un magazin online, ai în vedere o mulțime de pași pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți atinge obiectivele și pentru a obține în scurt timp vânzări online. În afara grijilor din mediul offline, un antreprenor trebuie să țină cont de câteva aspecte foarte importante pentru mediul online:

  • Număr de produse listate și câți vizitatori se așteaptă să ajungă în magazin online pentru a alege un hosting conform nevoilor sale
  • Realizare magazin online atrăgător și user friendly care oferă o experiență plăcută utilizatorilor 
  • Optimizare SEO care să aducă o bună poziționare 
  • Strategie de marketing digital pentru brand awarness, vânzări online și remarketing 

Dar chiar și după ce ai bifat toți acești pași tot ai de înfruntat obstacolul final: conversiile.

De-a lungul timpului am observat că marea problemă a magazinelor online care nu generau vânzări online se regăsea în paginile de produs. Așa cum este de așteptat, pagina de produs joacă un rol important în succesul unui magazin online, având în vedere este locul în care se desfășoară procesul de cumpărare. Iar paginile de produs slabe vor influența extrem de mult decizia cumpărătorului, chiar dacă restul magazinului online arată impecabil.

Așadar, pentru a evita să pici în capcana paginilor de produs care nu generează conversii, ține cont de următoarele 3 aspecte:

Vizualurile

Cea mai mare problemă în cazul start-up-urilor o reprezintă bugetul. Este normal ca la început de drum acesta să fie limitat, însă mulți antreprenori fac greșeala de a tăia bugetul tocmai în departamentul foto/video.

Un dezavantaj în cazul unui magazin online, spre deosebire de unul offline, este tocmai în imposibilitatea de a proba produsul înainte de a-l achiziționa. Astfel că un potențial cumpărător are nevoie de cât mai multe informații pentru a lua decizia de a cumpăra din magazinul online. Lipsa încrederii în potențialul produsului duce la abandonarea coșului de cumpărături.

Care este una dintre cele mai bune variante prin care putem asigura utilizatorul că produsul este unul care merită achiziționat? Folosirea unor vizualuri de calitate.

Imaginea principală

Este cea standard, cu o rezoluție mare, în care produsul se vede în întregime și în care este recomandată folosirea unui background alb. Orice magazin online modern, care respectă un standard de profesionalism va folosi imagini principale ale produselor în acest mod.

Imagini lifestyle

Sunt imagini creative, care prezintă ocazii de consum pentru diferite produse. Aceste imagini le oferă utilizatorilor posibilitatea de a corela produsul cu momente din viața lor.

Ilustrații

Folosește grafice sau ilustrații creative pentru a accentua cele mai bune caracteristici ale produselor și modul în care utilizarea acestora va influența viața consumatorului.

Video

Deși multe start-up-uri nu utilizează această metodă, tocmai din cauza costului pe care îl presupune, clipurile de prezentare pentru produse sunt foarte utile, mai ales că tot mai mulți utilizatori din mediul online preferă video în detrimentul detaliilor scrise. Însă, dacă recurgi la această metodă, este de preferat să apelezi la un profesionist care știe să pună în valoare produsul.

Descrierile produselor

O greșeală destul de comună este cea a descrierilor neinspirate. Dacă vinzi un produs interesant, util și de calitate, de ce să nu scrii o descriere a acestuia care să îi pună în valoare atributele?

Cum poți face asta?

Stabilește o structură a descrierii produsului, folosind titluri, subtitluri, cuvinte cheie cu principalele puncte de interes și o enumerare clară a caracteristicilor produsului. O descriere structurată va ajuta și în procesul de optimizare SEO și la îmbunătățirea scorului pe pagină.

Nu scrie o descriere prea lungă. Concentrează-te pe caracteristicile principale ale produsului, beneficiile pe care le aduce acesta în viața consumatorului și, de ce nu, a diferențiatorului față de produse similare.

Încearcă în descriere să răspunzi la cât mai multe dintre potențialele nelămuriri ale consumatorilor, detaliază garanțiile pe care magazinul online le oferă în ceea ce privește produsele comandate.

Review-uri

92% dintre consumatori citesc review-urile produselor înainte de a le comanda, iar 80% dintre cumpărători consideră review-urile produselor la fel de importante precum recomandările celor apropiați.

Acele steluțe din dreptul produsului tău sunt foarte importante în decizia de cumpărare a unui utilizator pentru că îi dă certitudinea că și alte persoane au utilizat acel produs și că acesta este în raport cu descrierea afișată.

Este adevărat că pentru un start-up este dificil să obții review-uri în scurt timp. Cum poți face asta? Trimite un e-mail de follow-up către cei care ți-au cumpărat produsele și roagă-i să ofere un review pentru produsul achiziționat. Trebuie să ai în vedere că ei nu au nimic de câștigat din acest pas și mulți nu vor fi dispuși să îl facă. Poți concepe însă un mesaj simpatic care să-i asigure că părerea lor este foarte importantă pentru tine și te va ajuta să îți îmbunătățești constant serviciile. În plus, pentru review-ul oferit le poți acorda un mic discount la comanda următoare.

Nu te speria în schimb de review-uri negative. Oricât de calitative ar fi produsele pe care le ai în magazinul tău online, trebuie să te aștepți și la păreri negative. Răspunde politicos, asigurându-i că vei face tot ce îți stă în putință pentru a remedia problema.

Ține cont că de la realizare magazin online și până la vânzări online ai de bifat pași importanți. Cu cât la acorzi mai multă atenție, cu atât lucrurile vor începe să se îndrepte către direcția pe care ți-ai stabilit-o. Dacă ai nevoie de ajutor pentru creare magazin online, optimizare seo sau publicitate online, nu ezita să ne contactezi.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
OANA TOMA

OANA TOMA

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *